Genåbning af 18 huls banen og Par-3 banen

Skrevet d. 01/04-2020 af: Martin Lundsager

Kære medlem i Struer Golfklub

Bestyrelsen og baneudvalget har i dag vurderet på muligheden for, hvornår vi forventer at kunne åbne 18 huls banen og Par-3 banen.

På trods af, at flere af vores naboklubber måske åbner deres baner indenfor få dage, så er det vurderingen her, at Struers bane ikke p.t. er åbningsklar og slet ikke til sommergreens, efter den voldsomme nedbør vi har haft siden efteråret.
Det er bestemt ikke manglende vilje fra vores side, men banen er stadig meget våd mange steder og skal vi have en bane der skal holde hele året, så er vi nødt til at give den en uges tid mere.
Samtidig er vi enige om, at vi hellere vil åbne d. 9.4. til sommergreens, end åbne 9 huller i morgen til vintergreens.

Vi forudsætter dermed, at såvel Par-3 banen som 18 huls banen kan åbne til sommergreens torsdag d. 9. april 2020 (Skærtorsdag). Såvel frivillige som ansatte arbejder p.t. på højtryk for at banen vil fremstå så god som overhovedet muligt. Åbningen vil være i forhold til DGU´s anbefalinger, som p.t. bl.a. er, at der kun må være egne medlemmer på banen, at der spilles max. 2-bolde og at klubhuset og træningsfaciliteterne er lukket osv.

Vi følger naturligvis nøje Statsministerens og DGU´s anbefalinger og vil vende tilbage, hvis der kommer nyt. Ellers er forventningen p.t., at vi åbner Skærtorsdag, i forhold til de anbefalinger DGU har udmeldt.
(Anbefalingerne vil blive udsendt i Golfbox-besked, senest medio næste uge).

Personer der har booket starttider i Golfbox til og med d. 8.4., vil med ovenstående få slettet deres starttider.

Struer Golfklub
Bestyrelsen / Baneudvalget